Balek Rmh!

Rabu, 23 Jun 2010

AKU PENAT!!

Salaaaammmm!!!! Slamat Ptg!!
Ari ni aku pnt sket.  Pg td jer aku dh ke hulu ke hilir (cm dayung smpn plak!) carik bhn tuk opis projek... p bank, byr itu...byr ini...(utang banyak beb!!). Ke TNB byr sgala bil.. Post opis, byr sgala cukai...pos sgala srt opis..(mat despatch mogok!!) Attend meeting..(gnti b/bss aku!! Die ada meeting laen, Nyonya opera cuti saket!!).

Separuh tghari..(dlm 11.30 am) aku kejar ke Perodua Puchong tuk amek keta lma aku yg service smalam (Kenari) ngan Mat Weng (mat despatch opis). Sarapan pg td pon skadar kopi o kaw ngan kueh karipap (kak Non wat n bwak tuk meeting). Balek lps mkn tghari d stu warong d area Puchong...(aku x tau nma tmpt tu...) Rabak sket poket, blanje Mat Weng! Bley thn mamat nie mkn! Skali aku tengok dio mkn...fuh! Laok yo...ayam msk lomak cili api  ...ayam jo 2 kotol, bosa2 plak tu!! Ulam Potai, sambal bolachan! Dh tu amek plak ikan baka 2 eko!! Ikan caru plak tu (ikan jaket laaa!!). Minum yo...maak ai! Lay chee kang  mintak eh!! Dokek 10 hengget die jo cokek!! Bolum den lae!! Abeh, den mkn nasik ngan ulam daon sellom...ayam goreng balado n tolo masen jo....air, sky juice........ noneh (nenas laa!!) spotong....ubek (ubat) cuci molot...x smpi 5 hengget....

Mementang ler aku blanje, ko tibai abis2san ek Mat!! Smpi opis, mta aku dh cm.....(sila lihat sbelah!) Bkn kajut ngan memblanje Mat td...tp coz of terlalu ngantok n lalok(mknan td aku rsa, lori Pak Aji terbalek kot!!) Smpi opis lbh krg 2.30 ptg..keje dh melambak tunggu!! Skodeng bilek b/bss...gelap...blom masok lg? Ah...lepak jap aah! Dlm aku lepak...aku terlolap plak...mau gak dekat 1/2 jam! Aku terjaga pon coz cik kak-cik kak opis mula memekak meriohkn opis yg tdnya sunyi sepi! Ow...bru balek shoping ek.... Mementang b/bss x de, nyonya opera pon x de...hamboi...hamboi..hamboiiiii!!!! X kuasse!

Jiwa aku bertmbh penat pndang sgala keje atas meja melambak!! Aahh!! Aku lyn blog ah!! Nie pon, aku tgh nulis nie pon... aku rasa lalok lg!! Korg pcaya x, aku smpt...(sblah!) dpn komp.!! Ngantok ooooww!!

AKU BETOL2 PENAT INI ARIIII!!!! Balek rmh nnti aku nk bersiram, mndi air suam dlm tab...(eeewwwaaahh!!!!) Siap mandi air sabunnn...d bilik mandi, sabunnn..... Weei...aku ngantok!! Sblom b/bss pulang opis, aku nk turu jap!! PAPAIII U ALS!! Slamat Mandi Dlm Tab!!! Huu..huuuu!!!!









2 ulasan:

tasekM berkata...

esok ko lak suh mat weng belanja. ko cekik lak pepuas. he he.


.

mamakmuda berkata...

Hoo..hooo... Aku soh die blanje...aku gak kene bayo!! Aku nk tunggu ko jerr blanje.. Sodap sket aku mamammmm.....